Philip Conradsson Introducerar BARONS för Sverige

Philip Conradsson Introducerar BARONS för Sverige

juli 2021

Our Journey

Vi lanserar BARONS i Sverige med målet att göra livet enklare för den hårt arbetande businessmannen som bär skjorta varje dag. Att träda in i nya länder kräver dock en lokal förståelse och därför var det ett naturligt val att börja arbeta tillsammans med Chefredaktören samt Stilexperten Philip Conradsson.

När man som verksamhet startar i ett nytt land så är det viktigt att förstå kulturen, och i vårt fall även förstå mannen. Det är därför samarbetet med Philip är en så god match.
– Joachim Latocha, Grundare av BARONS

 

 

BARONS Philip Conradsson

 

Samarbetet mellan BARONS och Philip bygger på gemensamma värderingar och tillsammans vill vi förmedla kvalitet, hållbarhet samt enkelhet till den svenska mannen. Med hjälp från Philip vill vi ge svenska män ett smartare och snyggare sätt att shoppa på. Att köpa och bära en skjorta ska nämligen vara enkelt, bekvämt och friktionslöst - varje gång.

”BARONS representerar hur jag själv vill bära den klassiska skjortan. Mina förhoppningar kring detta samarbete är att inspirera men samtidigt ge folk förståelse för kvalitet, hållbarhet och komfort.”
– Philip Conradsson, Chefredaktör & Stilexpert

 

 

BARONS Philip Conradsson

Lär känna Philip


Philip Conradsson är en man med många kvaliteter. Samtidigt som att han är medgrundare och chefredaktör på The Wynd, så arbetar han även som Fashion Consultant, Content Creator samt frilansande skribent. Philip värdesätter kvalitet och hållbarhet högt, och vill utveckla sin garderob med dessa värderingar i åtanke - något han delar med BARONS. Dessa gemensamma värderingar vill vi tillsammans förmedla till den svenska skjortkrigaren.

...det finns absolut flera sätt att bidra som konsument när det kommer till hållbarhet. För det första, så är att köpa färre plagg av bättre kvalitet en perfekt start, långsammare konsumtion istället för snabb är alltid bättre. För det andra så är det viktigt att du själv undersöker märken och köper från företag som har samma värderingar som dig.
– Philip Conradsson, Chefredaktör & Stilexpert

 

 

Läs mer om samarbetet och BARONS i Philips artikel på The Wynd här.